onsdag 19 mars 2008

Askonsdag?


Askonsdag? Heter det så idag, frågade Mikael sig. Vi visste inte, ingen av oss. Vi visste bara att det är skärtorsdag imorgon och långfredag på fredag. När korsfäste de Jesus undrade någon, vi funderade hur det låg till med dagarna i påsk...

Igår sålde Martina massor åt oss och sig själv, vår försäljning var ännu bättre idag, hurra!!! Jag ställde ut ett gäng post-rock skivor som jag köpte in igår. Påsk-rock försökte jag att vitsa till det men Martina tyckte inte det var kul. Då berättade jag om det fina påskkortet jag har hemma med en pastisch på Sex Pistols: NEVER MIND THE CHRISTMAS HERE´S THE PÅSK!

Mikael och Erik däremot skojade om påsk-rock, jag och Jakob bestämde för flera år sedan att påskens musik är Punk alltså Påsk-Punk...hahahaha

Nyss tog jag emot tre vilsna italienare, det är de som ska spela i butiken imorgon. De ska sova hos stackars Åbäke-Rikard med 24 kvadratmeters lägenhets yta... men de verkar mycket trevliga.

På skivtallrikarna idag spelade jag nyremixen av Nitzer Ebbs Control I´m here, Martina spelade Exmagma, och Funkisarna (Funk Yard) spelade italonytryck som de fick in idag....

.dL

Inga kommentarer: