måndag 3 mars 2008

Fredag Lördag


Fredagen var inte mycket att tala om. Men äntligen var det dax i lördags för Som NY att flytta in. Och vilken fest det blev. Vi öppnade ju som vanligt 11.30 och den vanliga öppnings tiden flöt på utan några större händelse, jo förresten, under ett ganska sedvanligt punkhäng (det blir alltid någon gång under vecka att det samlas några punks och snackar och köper skivor, vänner till oss) så döck det upp två tjejer som vill titta in till Martina. De tvärstannade i dörren när de såg alla punkare och vågade knappt komma in, Martina blev direkt orolig att det ska hända fler gånger men vi försöker att lugna henne. Dock lever vi i en annan värld än en del av hennes kunder och det är svårt för oss att föreställa sig att någon överhuvudtaget skulle bli rädda för punks, de är ju de snällaste i världen...

Senare på kvällen hade ett punkhäng inte stoppat alla dessa galanta damer som kom för att gratta Martina till sin nya fina butik. Mina stammisar blev lite oroliga istället. -Shit, sa Mikael, jag blir nervös av så mycket tjejer. Du får nog vänja dig, svarar jag. Sedan pikade jag honom och Mathias för att de inte hade givit Martina en blomma eller present, så de stack iväg och köpte en bukett persilja, tror jag det var.

Martinas kompisar, bandet Monogatari spelade upp till mys, och Mikael var impad och tyckte att, mer Hidden Hand än så här kunde det knappt bli. Sen bar det iväg till Tröls, vi skulle se The Static med David, Ella och Peter (stammisar alla tre). Och David dedikerade deras cover på Cortex "Freaks" till mig, fan va fint!

Yeasayer senare på Debaser var årets bästa hittills. Det var så fantastiskt jävla bra!

Bra avslut på en kaotiskt vecka. Jag, Martina och Erik gick hem till Erik och drack ingefära-te.

Inga kommentarer: