onsdag 30 juni 2010

Hultsfred RIP

Det var längesedan jag var på Hultsfred, mycket längesedan. Jag var där mellan åren 1993-1996 och -96 var jag 23 år och kände mig gammal...eh märkligt. Sedan dess har jag vägrat att tälta på festival så stadsfestivaler passar mig mycket bättre. Idag har Hultsfred gått ut med att de ställer in festivalen i år, en vecka innan den skulle vara. Festivalen har gått i konkurs och folk som har köpt biljetter får förmodligen inte pengarna tillbaka. Detta är ju självklart spiken i kistan för Hultsfred. Men jag hade kul de fyra åren i rad jag var där.

Ramones på Hultsfred 1993!


Motörhead på Hultsfred 1994!


The Cure på Hultsfred 1996!


Annars minns jag att jag såg följande på Hultsfred:
Stereo MC´s, Iggy Pop, Manic Street Preaches, Carter USM, Front 242, Sultans Of Ping, Souls, Bob Hund, Primal Scream, Blur, Prodigy, St. Etienne, Verve, Yvonne, Whale, Chemical Brothers, Massive Attack, Tricky, Björk, Bad Religion, Dipper mfl...

Inga kommentarer: