torsdag 10 juni 2010

Varför finns inte alla skivor i butiken!




Ja varför tar vi inte bara in alla bra skivor som släpps?


Det är en mycket relevant fråga, ta t.ex. The Drums nya, jag gillar den och skulle vilja ta in den att sälja. Nu när jag var på väg och beställa den upptäckte jag att distributören tar 169:45 + moms... Det skulle betyda att jag behöver sälja skivan för minst 300:- och egentligen mer men marginalerna är helt fel när det gäller skivförsäljning. Och då är det ju så att ingen köper The Drums skiva för det priset. Så för att få in den får jag leta runt och beställa nån annanstans vilket kan vara ett problem för jag blir tvungen att beställa mer pga fraktkostnaderna.


Ja lite gnäll så här på torsdagsmorgonen, men detta är en tendens som jag och David ser mer och mer av, att skivor blir för dyra för att ta in och sälja.

Inga kommentarer: