torsdag 25 november 2010

Minimal Wave


Ni kanske minns att jag har skrivit om skivbolaget Minimal Wave här tidigare. Jag tänkte göra en beställning förra året men det blev inte så. Idag har jag fått besked från posten att paketet har landat i Malmö, vilket innebär att jag får skivorna idag eller imorgon. Minimal Wave är baserat i New York och släpper nyutgåvor av gamla band, mest är det låtar som enbart funnits på kassetter eller på extremt limiterade vinyler. De rotar mycket bland europeiskt 80-tal. Det är minimal synth, new wave och elektronisk post-punk som gäller.


Här är listan på skivor jag får in, de är importerade från USA i limiterade upplagor, några i färgad vinyl. Detta innebär att de också kostar lite pengar, kom in i butiken och kolla närmare:

Circuit 7 - Video Boys LP (neon green vinyl)
Das Ding - H.S.T.A. LP
Deux - Decadance LP
Futurisk - Player Piano LP
In Aeternam Vale - In Aeternam Vale (clear vinyl)
Martin Dupont - Lost And Late LP
Moderne - Moderne / L'Espionne Aimait La Musique 2LP
Ruins - The Art Dance LP
Stereo - Somewhere In The Night LP
Turquoise Days - Alternative Strategies (white vinyl + poster)

Inga kommentarer: