tisdag 29 december 2009

Årets skivor 2009: Joakim Lindberg




Jocke spelar gitarr i MFMB och vi har känt varandra i cirka ett och ett halvt år. Allt började med att Rundgång skulle ha en scen på Möllevångsfestivalen och vi gjorde ett fint samarbete med Studio Möllan. MFMB hade ett halv år innan spelat in i studion och då tyckte vi att det var en bra idé att de spelade på festivalen. Föga anade vi vad denna spelning skulle betyda för bandet, skivkontrakt, bokningsagent och massor med spelningar bl.a. på Hultsfred, Roskilde och på turné med The Sounds. Själv fick jag äran att co-producera tre låtar tillsammans med Emil i studion. Och demonproducent som jag är så tvingade jag bandet att bli mina vänner efter allt detta. Jag känner att Jocke är väldigt viktig kugge i MFMB och numera är det han själv som står för den mesta produktionen på den kommande fullängdaren. Lycka till med den mina vänner! MFMB for president!

Det här tyckte Jocke om 2009:

1. Animal Collective - Merriweather Post Pavilion
2. Health - Get Color
3. Audionom - Superior
4. Pictureplane - Dark Rift
5. Tussle - Cream Cuts
6. Buraka Som Sistema - Black Diamond
7. Telepathe - Dance Mother
8. The Bear Quartet - 89
9. Wavves - Wavves
10. The Juan MacLean - The Future Will Come
11. Junior Boys - Begun Dull Care
12. The Fine Arts Showcase - Dolophine Smile
13. Pistol Disco - Evegreen
14. Sonic Youth - The Eternal
15. Ciclesquare - Pre Earhquake Antmen / Fight Sounds Bundle
16. Fontän - Winterhwila
17. Fuck Buttons - Surf Solar
18. This is Head - 0009/0008
19. Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix


Av Joakim Lindberg

Inga kommentarer: