onsdag 30 december 2009

Årets skivor 2009: Sanna Alm-Andersen




Sanna är den andra halvan av Freaks N Geeks, och jag blev nyfiken på hennes årsbästalista. Så när jag frågade henne fick jag det här svaret: "Egentligen gör jag aldrig årsbästalistor eftersom jag inte tycker de fyller någon större funktion. Jag har ju koll på vad jag gillar i huvudet :) Men bara för dig har jag nu, ganska snabbt och slarvigt, satt ihop en liten top 20 lista." Vad fint, bara för mig...tack Sanna!

Sannas 2009:

1. Animal Collective- Merryweather post pavillion
2. Health- Get Color
3. Pains of being pure at heart- S/T
4. Bill Callahan- Sometimes I wish we were an eagle
5. Local Natives – Gorilla Manor
6. The very best- Warm heart of Africa
7. The XX- S/T
8. Mum- Sing along to songs you don´t know
9. Bob hund- Folkmusik för folk som inte kan bete som folk
10. Wavves- S/T
11. Dirty Projectors- Bitter Orca
12. Sonic Youth- The Eternal
13. Camera Obscura- My maudlin career
14. Girls- The Album
15. M Ward- Hold time
16. Grizzly Bear- Veckatiimest
17. Monsters of Folk- S/T
18. Jason Lytle- Yours truly, the commuter
19. Yacht- See mystery lights
20. Neon Indian – Psychic Chasms

Av: Sanna Alm-Andersen

Inga kommentarer: